خلاصه ماشینی:
"یک،چنانچه قیمت بنزین بر مبنای متوسط مصرف هر اتومبیل در یکصد کیلومتر تعدیل شود،قیمت تمام شده آن برای مصرف کننده بسیار بیشتر از قیمت جاری خواهد بود.
هرچه حملونقل عمومی با هزینهی حسابداری و فرصت زمانی کمتر در دسترس باشد،تقاضا برای اتومبیل شخصی و در نتیجه کالای مکمل آن (بنزین)کششپذیرتر خواهد بود و هرچه کمتر باشد،کم کششتر.
به نظر میرسد که با توجه به بالا بدن هزینه زمانی استفاده از حملونقل عمومی، کشش قیمتی تقاضا برای اتومبیل شخصی کمتر از واحد است.
باید توجه داشت که همزمان با افزایش قیمت بنزین و بالا رفتن هزینه استفاده از اتومبیل شخصی،هزینه حسابداری خدمات تاکسیها و هزینه فرصت زمانی خدمات حملونقل عمومی(به علت افزایش تراکم مسافر)نیز افزایش مییابد.
هر چه میزان این افزایش نزدیک به افزایش هزینه استفاده از اتومبیل شخصی باشد،به معنای شبه ثابت ماندن قیمت نسبی خدمات اتومبیل شخصی به خدمات حملونقل عمومی و غیر عمومی خصوصی خواهد بود."