خلاصه ماشینی:
"آنچه در پی میآید معرفی و نقد سه کتاب جدید در حوزه آموزش کتابداری و اطلاعرسانی است،که وجه مشترک موجود در این حوزه است؛یکی به روش تدریس در این رشته پرداخته،دیگری مرگ یا زوال دانشکدههای کتابداری و اطلاعرسانی را مطرح ساخته، و آخرین آنها جایگاه آن در مشاغل اطلاعاتی آینده را به بحث گذاشته است.
آموزش کتابداری با رویکرد انتقادی (به تصویر صفحه مراجعه شود) seiroehT:noitcurtsnI yrarbiL lacitirC ylimE,idraccA T airaM yB sdohteM dna .
بخش چهارم کتاب نیز در چهار فصل متفاوت به متون غیر متعارف در آموزش کتابداری اختصاص دارد،و در آنها پیشنهاد شده است که مدرسان از بابت به کارگیری متون مختلف برای تدریس و آموزش تفکر انتقادی نگرانی نداشته باشند.
نویسندگان فصل پنجم مدلی با رویکرد مسئله محور برای آموزش سواد اطلاعاتی پیشنهاد میکنند؛ به این شکل که دانشجویان پس از آشنایی با منابع گروههایی را تشکیل داده و بقیه وقت کلاس را به بحث و تبادل نظر بپردازند.
در این فصل و برخی فصلهای دیگر،نویسندگان نوعی سیستم در آموزش کتابداری را معرفی کردهاند؛و آن رویکردهای مرد سالارانه در آموزش است که در آن دانشجو نمیتوان به اظهار نظر بپردازد،یعنی دقیقا آن چیزی که در رویکرد فریره مذموم شمرده میشود.
پذیرا بودن آموزشگران نسبت به متونی مانند مطالب ویکی پدیا در کلاس و به نقد گذاشتن آنها،از ویژگیهای مثبت این فصل است،درحالیکه نویسنده فصل پانزدهم معتقد است برخی متون مفید دور از صحنه آموزش قرار گرفته و باید آنها را به کلاسهای درس وارد ساخت.
آنها بر این باورند که در آموزش سواد اطلاعاتی تنها یافتن اطلاعات مطرح نیست،بلکه ارزیابی منابع یافته شده نیز اهمیت بسیاری داشته که از طریق مهارتهای انتقادی قابل انجام است."