خلاصه ماشینی:
کتاب تلاش دارد این امکان را برای مربیان و دانشجویان بازیگری فراهم کند که فعالیت آموزشی-پرورشی خود را در حوزهها و محدودههای بدیل گسترش دهند.
همانطور که گفته شد کتاب پس از مقدمهی آلیسون هاج،در طی دوازده فصل به دوازدهتن از مهمترین فعالان این عرصه میپردازد و در هرفصل با ارائهی تاریخچی فشردهای از زندگی شخصیت موردنظر، فهرستی از عناصر کلیدی کر وی و تاریخچهای از نحوهی کاربست اصول آموزشی در تمرینات و اجراهایی به دست میدهد که زیر نظر وی صورت گرفته است.
آلیسون با ذکر نکات بالا به این نکته اشاره میکند که به باور همهی فعالاتی که کتاب حاضر به آنها پرداخته، تأکید بر دووجه جسمانی و روانی مهم است،زیرا نظریهها مایلاند پویایی ذهن یا بدن همواره در حوزهی آموزش و پرورش بازیگر منبع مستمری برای تحقیق و تفسیر باقی بماند.
به نظر وی ماهیت باروری از یکدیگر در میان فعالان قرن بیستمی امری پیچیده است و کتاب حاضر نیز نمیکوشد بهطور مستقیم با این مسائل سروکار داشته باشد،اما چنانکه هرفصل با نوعی گاهشماری شروع میشود،ممکن است که به بازشناسی علایق مشابه و طرد صریح ایدههای قبلی که کمک میکند خط سیرهای جدید روشن شوند،پرداخته شود.
با اینکه در آثار متعددی به تکتک این چهرهها اشاره شده است،اما در کتاب آموزش و پرورش بازیگر در قرن بیستم،گستره و تبارنامه رشد و شکوفایی آموزش و پرورش بازیگر از زمان نخستین کاوشهای استانیسلاوسکی تا زمان حاضر،مورد توجه قرار گرفته است.
مؤلف در این پژوهش تلاش کرده است دانشجویان رشتههای مختلف را از نظر گرایش به نوع موسیقی،میزان علاقه و تأثیرات مختلف قطعات موسیقی با توجه به وضع اجتماعی و اقتصادی بررسی و مقایسه کند.