خلاصه ماشینی:
"چنانکه قبلا نیز گفته شد این رویکرد در دروسی مانند ریاضیات با موفقیت اعمال شده است و به دلیل انعطافپذیری جهت استفاده در دروس دیگر تعدیلپذیر است؛با توجه به اینکه رهیافت یادگیری مشارکتی مبتنی بر مفهوم گروههای یادگیری17است.
گامهای اساسی برای کاربست یادگیری مشارکتی مشارکت موفقیتآمیز در یادگیری مستلزم برداشتن چند گام اساسی است( Johnson,1991 ): گام اول:در این مرحله فراگیران به تشکیل گروههای یادگیری اقدام میکنند.
عناصر اصلی رویکرد یادگیری مشارکتی فعالیتهای یادگیری مشارکتی بایدبه شکلی سازمان یابد که پنج عنصر اصلی زیر را دربرگیرد( Caldwell,1996 ): 1-وابستگی متقابل مثبت این نوع وابستگی با انجام کار گروهی و با دنبال کردن هدفهای در سالهای اخیر از رویکرد یادگیری مشارکتی در آموزش دروس و مباحث مختلف حسابداری استفاده شده است مشترک یادگیری توسط فراگیران حاصل میشود.
با توجه به توضیحات فوق تدریس تجزیه و تحلیل صورتهای فراگیران باید در فرایند یادگیری مشارکت فعال داشته باشند و نباید صرفا دریافتکنندگان غیرفعال اطلاعات باشند مالی طی دو بخش به شرح زیر صورت میگیرد: 1-بخش سخنرانی، 2-بخش کار گروهی.
در خلال این بخش فراگیران به طور تصادفی انتخاب شده،از آنها خواسته میشود برخی از نسبتها را با استفاده از صورتهای مالی و منطبق با آنچه قبلا بیان شده است محاسبه کنند.
زمانی که بخش سخنرانی و تجزیه و تحلیل کامل شد دانشجویان در گروههای یادگیری رسمی قرار میگیرند؛این گروهها نباید کمتر از 3 یا بیشتر از 5 نفر باشند30(گام اول اجرای یادگیری مشارکتی بیان شده توسط جانسون و دیگران)."