خلاصه ماشینی:
ارزشـیابـــــے از برنامۀ درســــے روانشناســے بخش چهار محمـود اوحـــدی کارشناس مسئول گروه روانشناسی، دفتر برنامهریزی و تألیف کتب درسی به نظر میرسد که در برنامة درسی روانشناسی در آینده بایستی به مفهوم سلامت، سلامت روانی و ارتباط آن با داشتن زندگی سالم بدون پرداختن به مباحث تخصصی توجه شود کلیدواژهها: سلامت روانی، اختلال روانی در بخش سوم گزارش ارزشیابی (بهار ۹۲) نظرات اخذ شده دربارة فصل سوم کتاب روانشناسی بررسی شد.
مباحثی که در فصل چهارم کتاب روانشناسی بهعنوان مباحث مشکل برای دانشآموزان ذکر شد، عبارتاند از: (گزارش ارزشیابی برنامة درسی روانشناسی، صفحة ۲۰۰) - درمانهای مختلف اختلال روانی - استقامت یا سخترویی - مراجع - درمانگر - الگوی رفتاری الف - اختلال روانی و برخی از انواع آن مانند اضطراب هراس.
به نظر میرسد که در برنامة درسی روانشناسی در آینده بایستی به مفهوم سلامت، سلامت روانی و ارتباط آن با داشتن زندگی سالم بدون پرداختن به مباحث تخصصی توجه شود.