خلاصه ماشینی:
برای اینکه مشاوره بیشترین میزان تأثیرگذاری را داشته باشد، مراجع باید از این موضوع اطمینانخاطر پیدا کند که مشاور با هر آنچه به او میگوید، در نهایت رازداری برخورد خواهد کرد.
/کلیدواژهها : رازداری، محرمانه نگهداشتن اطلاعات، رضایت آگاهانه بحث از رازداری و رضایت آگاهانه: چه زمانی؟ ممکن است این سؤال مطرح شود که چه زمانی در فرایند مشاوره باید سخن از رازداری بهمیان بیاید؟ باید صبر کنیم تا مراجع نکتهای را که برایش حساس است، مطرح کند؟ چگونه باید مسئلة رازداری را برایش توضیح دهیم؟ بسیاری از افراد (خصوصا جوانان) نسبت به محرمانهماندن مسائل شخصی خود حساساند؛ بنابراین، باید در آغاز جلسة اول با آنها دربارة مسئلة رازداری صحبت کنید.
همه با این شیوه موافقید؟» مشاوران باید نحوة رازداری و محرمانه نگهداشتن مسائل خصوصی را برای مراجعان خود توضیح دهند.