خلاصه ماشینی:
در شمارة حاضر مجله سعی میکنیم با پرداختن به تمایز بین نگاه سنتی و نگاه جدید به مقولة آموزش، بر این نکته تأکید کنیم که بهروز کردن دانش و مهارتهای حرفهای بخشی جدانشدنی از حرفة معلمی است و بدون آن معلم از ایفای نقش بهعنوان الگو باز می ماند و در نتیجه، در شکلدهی به شخصیت دانشآموزان نیز توفیقی نخواهد داشت.
این امر نشاندهندة آن است که تلفیق دانش و مهارتهای حرفهای با تجربة معلمی، به روش تدریس معلم صبغة شخصی و انفرادی میدهد.
در آموزش پویا معلم با اندیشهورزی در حین تدریس، بهطور مستمر با درس گرفتن از هر تجربة آموزشی و بهروز کردن دانش و مهارتهای خود سعی میکند درک خویش را از مقولة آموزش توسعه دهد و به سطوح بالاتری در حرفة معلمی نائل شود.