خلاصه ماشینی:
"و ارسطو در انداخته شده،با نیستانگاری وبیخانمانی بشر در دورۀ جدید برملا گشته است؛از همینروست که وی با تخریب آن،سودایفراروی و عبور از این بنیاد را داشته و در پی آن،فلسفه را نیز به دلیل آنکه با ما بعد الطبیعه درهمآمیخته،پایان یافته تلقی کرده و آغاز تفکر دیگریرا نوید داده است.
این مخالفت او با ضدیتکرکگارد و نیز سنت عقلستیزی در مسیحیتدرخور مقایسه است،اما کرکگارد و لوتر(کهعقل را فاحشه و عروس شیطان میداند)وترتولیان اساس و بنیاد کار خویش ار فهیمدهو موضع خود را به روشنی مشخص کرده بودند.
هایدگر به تعبیر در جهانبودگی استناد کرده و براین باور است که نمیتوان مانند هوسرل،انسانرا سوژهای انگاشت که در متن قصدیت،در پیفراخوانی اعیان است؛زیرا انسان به این جهان،پرتاب یا افکنده شده است و با درگیری با آنو انجام دادن امور ملی به اشیا،تشخص و معنامیبخشد یا به تعبیر دیگر،آنها را وارددنیایخود میکند."