خلاصه ماشینی:
"باید بر این حقیقت تأکید کرد که پس از کشف مجدد آثار کافکا به خاطر باز شدن شرایط تاریخی،این آثار به صورت گستردهای به خوانندگانش عرضه شد و ساختار ادبی عجیبی را که او با اشاره به شرایط زندگی خود و تاریخ ادبی [بی آنکه با اطلاعات مشروحی درباره زندگیاش همراه باشد]آفریده بود همراه مسائل و بحرانهایی که در پراک از سر گذراند همگی به ارتقاء و ظهور آفرینشهای هنری آن انجامید.
بنابراین به دلیل اینکه تحقیقات ادبی در مورد شخصیت او کندتر از شهرتش پیش میرفت و از آنجا که در هنگام طلوع ستارهء او در افق تقریبا همه چیز درباره او ناشناخته بود،برای خوانندگانش نسبتا آسان بود که از داستانها و قطعات رمانهای کافکا به عنوان سطوحی خالی بهره ببرند که بر اساس آن چیزهایی از خودشان را در آن مطرح نمایند.
بنابراین انسان باید بسیار مراقب تفاسیر مضامین داستانها و در همین ارتباط متوجه اشارات خود کافکا در یک مدخل یادداشت در سال 1914 باشد که طی آن نوشتههایش را به عنوان تصویری از یک زندگی درونی رؤیاگونه مینامد.
ابتلا به بیماری سل پرسش بزرگی را در سراسر طول زندگی برای کافکا مطرح کرد و او را متقاعد ساخت که بیماریاش ریشهء روانی دارد و عجیب است که در ابتدا او به این بیماری به شکل ادبی واکنش نشان نداد بلکه به عکس در سالهایی که با تشخیص بیماریاش همراه بود تقریبا به طور کلی از نوشتن امتناع کرد و به جز کلمات مختصری که در طی بهبودی موقتی 1917 و 1918 نوشت کار."