خلاصه ماشینی:
مجسمههای علیاکبر صادقی بههمراه نقاشیهایش اگرچه در ادامه همان طنز و فلسفهای هستند که پیشتر در کارهای این هنرمند دیدهایم، اما نقاشیهای جدیدش با اجراهای نفسگیر، نوعی تسلط و قدرتنمایی را در خلق فضاهای تکرارشونده بهرخ میکشد، که در نقاشی ایران دیریاب بوده است.
اگرچه امید شایان در آثار قبلیاش مانند نقاشیهای "سوغات هند"، و یا آثاری که در آن اقوام ایرانی را در کنسرتهای موسیقی غربی نمایش میداد و یا نقاشیهایی که از چهره سینماگران جهانی بهتصویر کشیده بود، نوعی بیان گیج، نامفهوم و شخصی از تجربیات و کشفوشهود عوالم هنرمندانه بهخورد بیننده میداد، اما در ارائه اثرش صادق بود؛ این صداقت هرچند در برخی کارهایش ـ که با نوشتار فارسی و جملات انگلیسی همراه بود ـ بهورطه حرفهای شعاری میغلتید، اما دستکم نقاش را در یک موقعیت هیجانزده از کشف، آزمونوخطا بهتماشا میگذاشت.
نقاشیهای آزاده کیقبادی آثاری جسورانهاند که اگرچه در آن انسان حضور ندارد، اما انباشت فرمهای منتزع و لکههای متنوع رنگ، کارهایش را به روایتی پرگو، متناقض و پیچیده از یکزندگی بدل کرده است: با این که بدون محافظهکاری و با جسارت و قدرت رنگ گذاشته است، اما هنوز از نمایش واقعیات چیزهایی که با آنها در زندگی روبهروست، طفره میرود!
ـ نمایشگاه نقاشی محبوبه نوروزی در گالری الهه نمایشی از تجربیات زنانه است: دستکش پلاستیکی شستوشوی ظروف، ایده اصلی کارهای این هنرمند بود.
این آثار، که متأثر از نقاشیهای ایرانی است، یادآور بهشتی رؤیایی و موعود است که در سنت تصویری ایرانزمین، بهخصوص در مینیاتورها، بسیار دیده شده است.