خلاصه ماشینی:
اما، ارزش کار این هنرمند بزرگ تنها بهدلیل بهای بالای آثار او نیست، بلکه بهسبب غنای فرهنگی و کیفیت زیباییشناسانهای است که در ساختههای استادانة وی دیده میشود؛ ارزشهایی که در طول بیش از پنجدهه فعالیتهای تناولی در بسیاری از نقدهایی که بهدست منتقدان و هنرشناسان دربارة او نوشته شده، به آنها اشاره شده است.
کمتر کسی است که تناولی را بشناسد و نداند مجموعهمجسمههایی که او با استفاده از شکل کلمة "هیچ" ساخته است، یکی از موفقترین و محبوبترین رشتههای کار اوست.
نمایشی که دوسال پیش گالری10 از مجموعة کامل جواهرات پرویز تناولی برپا کرد، نخستین نمایش آثار او در یکگالری در ایران پس از سیوپنج سال بود.
اینک پس از سیوهشت سال شاهد نمایش "هیچ"های او در ایران خواهیم بود.
بار پیش در بهار 1352 بود که "هیچ"های او در ایران بهنمایش درآمد.
آنهایی که سنشان اجازه میدهد حافظهشان بیش از این را دربرگیرد، میدانند نخستین "هیچ" چهلوشش سال پیش (1344) بهنمایش درآمد.