خلاصه ماشینی:
اما دراینمیان یکسؤال هم میتواند ذهن هنرمند را بهخودش مشغول سازد؛ این که، آیا هنرهای تجسمی صرفا باید به روی دیوار یا میز قرار بگیرند؟ شاید همین سؤال بنیادین باعث شد امیرحسین دلبری، که در عرصههای مختلف هنری خود را آبدیده کرده است، به روی این موضوع متمرکز شود که، چهطور میتواند هنر را با انسان امروز عصر مدرن، عصر اضطراب و سرعت، همراه کرد؟ امیرحسین دلبری خود را یکطراح جواهرات معرفی میکند و تعبیر خودش از جواهر؛ مجسمههای کوچکی هستند که روی دست یا سینه قرارمیگیرند.
تعریفی که امیرحسین دلبری از جواهر ملکة ذهن خود کرده است، شاید روشنترین چراغی باشد که او در مسیر پیش روی خویش نهاده.
کمال صوت، کلمه است و این نیز تنها در انسانها ظهور میکند.
پیش از این در ایران جواهرات با ظریفکاریها و نگین و وزن طلای آن سنجیده میشدند؛ اما، امیرحسین دلبری با انتخاب نقره و تخیل هنرمندانهاش، ;اندیشه; را جایگزین ارزشهای سابق برای سنجش جواهر میکند، و به این ترتیب قلمروی اشیای قیمتی را کمیدستکاری میکند.