خلاصه ماشینی:
باوجوداین، دوست داشت هر آنچه معلم از بچهها خواسته بود، او نیز پابهپای آنها انجام دهد و برای این منظور همة تلاش خود را بهکار میبرد.
تحصیل در آنجا، علاوه بر کمکهزینة مختصری که بچهها دریافت میکردند، این امتیاز را نیز داشت که بعد از پایان دوران درس، دانشآموزان به استخدام آموزشوپرورش درمیآمدند؛ و دراینصورت آنهمحمد میتوانست به معیشت خانوادة خود کمک کند.
درهرحال، قرار بود آنها برای تدریس، آمادگی یافته و این تواناییها، در تدریس، کمک زیادی به آنان میکرد؛ از جمله: مسابقات سالانهای که در زمینة طراحی و نقاشی بین دانشآموزان و در سطح وسیعی برگزار میشد و آنهمحمد در اولین سال ورود به دانشسرا موفق به کسب عنوانی در رشتة سیاهقلم شد.
"در سال دوم دانشسرا یکی از بچههای سال اول با رنگ روغن منظرهای کار کرده بود و مرا که تا آن زمان با رنگ روغن اصلا آشنایی نداشتم، شیفتة این تکنیک کرد.
او تابلویی را که آغاز کرده بود، خیلی سریع بهپایان میرساند؛ اما، احساس من این بود که روند ساخت یکاثر هنری باید طولانیتر از مدتی باشد که وی صرف کار خود میکرد و این شاید بهدلیل مشاهدة تلاشهای طولانی مادرم برای بافتن یکفرش بود.
با یکی از همین مجموعهنقاشیهای خود در دومین بیینال جهان اسلام حضور یافت و کار وی از جمله آثار برگزیده این بیینال شد (1382).
بنابراین، در کنار و همراه با نقاشی به هنر جدید رو آورده و سعی کردم تا از امکانات آن برای این منظور نیز استفاده کنم".