خلاصه ماشینی:
و این صفتی بود به کنایه برای جوانانی که در خانة سپهری یا ایرانی دور مینشستند و "اوپانیشاد"خوانی میکردند.
درواقع، در شرایطی که تب رابیندرانات تاگور تهران را گرفته بود و تصور ما از هند، فیلم هندی بود؛ این کسان به متون اصیلی چون "بهاوادگیتا" و "اوپانیشاد" رجوع میکردند.
عصار متولد 1307 بود و جوانی او در تهران مصادف است با اوج ایجاد شرایط فرهنگی در پایتخت.
حدود بیست سال "مار" میکشید و این اشتراک ذهنی او با سپهری و ایرانی بود که به فلسفة هندوئیسم ختم میشد؛ با یکتکنیک خاص، رنگ روغن را رقیق میکرد و به آن خاصیت مرکب میداد.
نخستین نمایش او (1334) در یکی از معتبرترین گالریهای پاریس (تالار پریسم) بود.
در 1964 نیز وقتی در تالار اتوسلیگمن واشنگتن با دونقاش دیگر نمایش گذاشت، عنوان کاتالوگ این بود: "سهنقاش از پاریس"!
حلقة نقاشان مورد علاقة او سپهری، یکتایی و سعیدی بود.