خلاصه ماشینی:
او هنرمندی است که در چیدمانهای خود از یکی از شاخصههای مهم هنر مفهومی یعنی زبان، بهعنوان واسطه و رسانهای برای ارتباط، استفاده میکند.
اما نکمی سونمز3، در این رابطه میگوید: "بابک ساعد با چیدمانهایش در فضاهای عمومی و توضیحات متنی مختصری که در اتاقها و ساختمانها ضمیمه میکند، سطوح معنادار زبان آلمانی را مورد مطالعه قرار داده است.
همانطور که استعارهها تصاویر درونی و جدید را برای بیننده میگشایند، متنهای ساعد نیز این شکل را دارند.
www) "روزبهروز" ـ از کارهای اخیر بابک ساعد ـ بهصورت مجموعهای از تابلت، که در 2011 ، در گالری هنرهای قرن 21 کلن، روی دیوارها و کف سالن قرار داده شده است؛ مجموعهای است از جملات که پرسشهای روزوارة هر انسانی را شامل میشود و ساعد آنها را در قالب چیدمانی از حروف با مواد مختلف ارائه کرده است؛ جملاتی درونی مانند: "این است محبس من ـ آری یا نه ـ میتوانم لمس کنم".