خلاصه ماشینی:
آن سوی واقعیت [ نگاهی به چیدمان هنری لیندرو ارلیک، هنرمند معاصر آرژانتینی ] علیرضا بهارلو هنر معاصر در کنار تعریف تاریخی و وابسته به توالی زمانی خود ـ بنابه عقیدة برخی ـ بیانی است تلفیقی از طریق پارهای ابزار و ملزومات فرهنگی حاضر.
امروزه درمیان خیل عظیم هنرمندان سراسر دنیا، لیندرو ارلیک1 را میتوان از این قبیل افراد بهشمار آورد که بیان و اجرای هنری او بهسمت واقعیت و حتی فراتررفتن از آن متمایل است.
تنها وقتی بازدیدکنندگان از طریق طبقة تحتانی گالری دوپلکس وارد فضای اثر میشوند، به این واقعیت پی میبرند که استخر خالی و ساختار آن صرفا حقهای بصری17 است که بهواسطة هنرمند ایجاد گردیده؛ صفحهای آکریلی بر سطح استخر گسترده شده که آب را بهحالت معلق روی خود نگه میدارد.
دراینمیان، ارلیک برای ایجاد فضای دلخواه و رسیدن به اهداف خود از خطای بصری استفاده میکند؛ چیزی که در طی قرنها، مورد استفادة سایر هنرمندان بوده و یک نمونة آن، تابلوی نقاشی "سفیران"22 اثر هانس هولباین است.