خلاصه ماشینی:
فکر میکنم یکی از امتیازاتی که از آن برخوردار بودم آن بود که در خانوادهام چندتایی از برادرانم کار هنری را دنبال میکردند: یکی، بازیگری و، دیگری، خوشنویسی میکرد.
معماری و نقاشی ـ هر دو ـ برایم جذاب بودند، اما همیشه نقاشی حرف اول را میزد و بعدترها با دیدن آثار تصویرگران پیشرو (کسانی مثل فرشید مثقالی، زرینکلک، دادخواه و دیگران) به تصویرگری هم گرایش پیدا کردم.
همان بحثهای نظری باعث شد که در طراحی شخصیتهای آثارم از ارائة ساختار بصری تازه نهراسم و تمام تلاشم در این بود که طراحیام برای انتقال فضای روایتشده مناسب باشد.
درحقیقت، به خوب به مفهوم کلی معتقد نیستم و بر این باورم که یکتصویرگر زمانی که متعهد میشود متنی را تصویر کند، باید توانایی ارائة تصویری معادل فضای ادبی را داشته باشد.
پس اگر تصویرگری به یکطراحی خوب دست پیدا کرد که ربطی به فضای ادبیات ندارد، بهتر است آن را کنار بگذارد.
اما پیداکردن یکمتن ادبی قابل قبول در فضای دودهۀ قبل کار دشواری بود.