خلاصه ماشینی:
همانطور که بسیاری از نویسندگان، کارگردانان، موسیقیدانان، دانشمندان، اقتصاددانان، هنرمندان و ورزشکاران ژاپنی در سطح جهان مطرح هستند، در زمینۀ ادبیات کودک ژاپن این گومی تارو است که حرف اول را در سطحی بینالمللی میزند.
تا اینکه روزی اتفاقی، دوستش نقاشیهایش را دید و گفت: "اینها نقاشیهای مناسبی است برای چاپ در کتابهای کودکان" و آنها را به یکناشر نشان داد و فروخت.
در آثار گومی تارو یکجور میل به سادهسازی هست که ریشه در تائوئیزم شرق آسیا دارد؛ تائوئیزمی که مایل است همهچیز را مجرد و از جزییات خلع کند؛ مفاهیم بسیارپیچیده و بنیادی را به حدی تراش میدهد و ساده میکند تا برسد به چیزی که جوهرۀ یکپدیده است؛ جوهرهای که حتی یککودک هم آن را درک کند.
گومی تارو باور دارد: "اگر کتاب کودکان فقط مختص به آنها باشد، تقریبا یکجور وقتتلفکردن است".
نمیدانم این جداسازی از چه موقع بهواسطة انسان شروع شد، ولی در زمینۀ هنر بینظیر بود اگر چنین طبقهبندیای صورت نمیگرفت.