خلاصه ماشینی:
اولبار که کارهایش را دیدم، پیش خودم فکر کردم چرا هنرمندی به اعتبار و سن او تا این حد مهجور مانده و کمتردیده شده است؟ مگر نباید اعتبار هنرمند را در بین خطوط و فرم و رنگهای اثرش جست؟ این آثار متفاوت مگر چه کمدارند از نقاشیهای دیگران؟ طبیعتکشیدن و کوچکبودن اثر هنری آیا دلیل مناسبی است که هنرمندی را نادیده گرفت؟ گسترۀ فرمهای رنگی، تصویری پالایشیافته و موجز از طبیعت را پیش چشم بیننده میآورد که در کار کمترهنرمند نوآور طبیعتگرا دیده شده است.
نگاه خیره بر احساس بیننده "بر چهرههایشان" عنوان جدیدترین نمایشگاه نقاشی معصومه مظفری در گالری طراحان آزاد بود که پرترههایی در ابعاد بزرگ را شامل میشد.
وجدی که هراسان نمیکند نمایشگاه نقاشی شهرزاد منعم با عنوان "اتاق 101" در گالری آن، بومهایی بزرگ با فیگورهایی را شامل میشد که بار عاطفی تصاویر برعهدة رنگهای حجیم و بنیان اکسپرسیو سطوح رنگی بود.
آثارش در عین سکوت به بیننده مینگرند، اما آنچه در اثرش مهم به نظر میرسد چهره ها نیستند، بلکه فیگورها هستند؛ فیگورهایی که گاه تا مرز یکتجربۀ کارگاهی پیش میروند، انگار که نقاش مدل را ساعتها نشانده باشد از وی نقاشی کند.
همین احساس ساعتها نشاندن مدل است که با ثبت لحظهای از زیست در تعارض قرارمیگیرد؛ چون به نظر میرسد نقاش ـ چه آنجا که کودکان را در فضایی مانند کارگاه ویا انبار به تصویر می کشد و چه وقتی که زنی را بر کاناپه نقش میزند ـ در پی این باشد که بخشهایی از روزمرهگی ویا دستکم تکهای از هست او را به نمایش بگذارد.