خلاصه ماشینی:
گالریگردی دی، آران، هما، اعتماد، فروهر، الهه و گلستان سیدامیر سقراطی تنپوشیدن در عریانی رنگ نمایشگاه نقاشی سارا آریانپور با عنوان "شهر آفت" در گالری دی از نمایشگاههایی بود که ـ علیرغم قیمت بالای آثار ـ با فروش نسبتا خوبی همراه بود.
هنرمند جوان با انتشار دعوتنامه و کاتالوگ باکیفیت این علاقهمندی را بهوجود آورده بود که بینندگان برای دیدن آثارش به گالری مراجعه کنند و آثار را از نزدیک ببینند.
با اینکه نقاشیهای پوینده در مطبوعات فرانسه ستوده شده و در نوشتهها به بعد شرقی درون آثار اشاره میشود، اما نقاشیهایش برای فضای پرکنش نقاشی ایران، که بهدنبال یافتن سرنخهای پیوند با جهان بیرون است، حرف جدیای ندارد و فقط میماند صبوری نقاش با پرداختن به طبیعت و صحنهآراییهای سینمایی و داستانهای بیکشش و گنگاش.
اگر این تکرار و تکثیر مهمترین ضعف نقاشیها نباشد، یکی از ضعفهای نقاشی است، تا آنجا که بیننده پس از خروج از نمایشگاه انگار فقط یکاثر دیده است!
او در بخش پایینی آثارش با آوردن تکههایی از نقاشیهای اپتیکالآرت ظرفیت این نظم را تشدید میکند؛ پایین و بالای نقاشیهایش را با سطوح تخت رنگ از کلیت نقاشی جدا میکند و نظم را گسترش میدهد.
از قضا این مسأله یکضعف برای آثارش شده و بیننده نمیداند چرا باید در آثار بیایده و خالی از ظرفیت بیانی فیگور، نقشهایی از هنر اپتیکال ببیند؟ ویا چرا باید با رنگ تخت، سطوح نقاشی را از هم جدا کرد و درنتیجه با اثری گرافیکی روبهرو شد؟ بهخصوص سطح سفیدرنگ بالایی آثار با رنگ سفید دیوار یکی شده و دیدن آن بخش از نقاشی را مختل میکرد.