خلاصه ماشینی:
••• در پی فضای حاشیهای2 آثار یانگ در نگاه اول بسیارقابل فهم بهنظر میرسند؛ و این شاید خاصیت هنر روزگار ما باشد که موضوعش دیگر نادیدنیها و، بهعبارت بهتر، امور متعالی نیست.
هنر چیدمان شاید بهنوعی درمقابل این خاصیت دنیای مدرن قرار بگیرد ویا حداقل تلاش دارد آنچه را بنیامین بازتولیدپذیری میخواند، از بین ببرد.
اینکه هنر مدرن با بازتولید اثر هنری، اصالت آن، اینجا و اکنون آن را از بین میبرد، و چیدمان با ازبینبردن امکان بازتولیدپذیری میتواند این مهم را به هنر بازگرداند.
در این نمایشگاه اثر گویانگ را نه در فضایی بهنام گالری بلکه در انتهای یککوچه پیدا میکنید، که یادآور کره قبل از مدرن شدن است.
شاید این لحظهای کوتاه باشد، اما بیننده مسؤول نگهداری و امنیت خانه بهجای مالک آن است.
همانطور که هنرمند گفته: "قطعا این خانه در جهت عکس زمان و پیشرفت زندگی میکند".
امیلی پتیک10 مفهوم پنهان در این چیدمان را در ارتباط با آنچه موریس بلانشو در کتابش با عنوان جامعة غیرقابلاقرار11 (1983)، از جامعه مدنظر داشته، میبیند.
این اثر اما چالشی بزرگتر از آنچه را امیلی پتیک بیان کرده پیش روی مخاطب قرار میدهد و آن به سخرهگرفتن گالری بهعنوان مکانی برای نمایش اثر هنری است.
بهزعم او آثار ویدئویی یانگ سکانسی نزدیکتر از زندگی هنرمندی را ارائه میکند که برای وی حرکت شرطی ضروری است.
این حسی از آشفتگی است که در آن ارتباط میان اشیا و آدمها طبیعی یا متداول بهنظر نمیرسد، بلکه نامرتبی، که گستردگی به کارهای یانگ میدهد و اجازه میدهد ایدة "جامعة کسانی که جامعهای ندارند"، پدیدار شود.