خلاصه ماشینی:
[عکس] جهل جهان [ نگاهی به آثار ون الفن ] شکیبا پرورش ـ غزاله واعظموسوی واقعیت مسائل چیزی نیست که برای دیگران شرح میدهید، بلکه چیزی است که میسازید.
چرخدندهها و محیطهای رنگباختة صنعتی و بهشدت مکانیکی آثار او، گرچه در نگاه نخست ردپایی از شیوة steampunk2 دارد، اما با نگاهی عمیقتر درمییابیم صحنههای وی، نماهایی نه از لندن و بریتانیا بلکه گوشههایی از پاریس هستند؛ پاریسی متعلق به بارن هاسمن3، ناپلئون سوم و ویکتور هوگو4.
انسان در تصاویر الفن، در خصلتهای ظاهری خود وامانده است.
زمان، اجباری دیرپاست که ماهیت خود را از دست داده است؛ امروزدرامروز بهجا مانده، دیروز همان امروز است و گویی از آینده خبری نیست.
وی بر این باور است: "یکقرن پیش یا به گفتهای دیگر "دیروز"، قرن بیستویکم به مثابه دوران کامیابی تصور میشد؛ عصری که همگان خوشحال خواهند بود و از کار خود راضی؛ دورهای که ناهمخوانیها و اختلافات از میان رفته و بشر در ماشینهای هوایی، مسافرت خواهد کرد ...
com/2010/10/08/interview-sam-van-ollfen/ - www.