خلاصه ماشینی:
سال کمجان هنرهای تجسمی با افتوخیزهای شدید اقتصادی رو به پایان است و اولینسال از دهة 90 خورشیدی با چشمبرهمزدنی تمام شد؛ دهۀ نودی که پایانی بر یکقرن از تاریخ ایران است؛ تاریخ پرتلاطمی که شاهد بزنگاههای متعدد تجددخواهی و نو شدن بود و هنر در بیشتر عرصهها نمودی از این تازهشدنهای متنوع و متفاوت بهشمار میآمد.
پیشتر در محدودة ونک گالریهای فرامرزی، آناهیتا و برگ فعال بودند که گالری برگ اکنون به میدان هروی در انتهای پاسداران منتقل شده است.
سمتگیری نشانهشناسی آثار کوروش گلناری از آثار فرمالیستی و نمادپردازیشده به سوی خوانشهای سیاسی و نشانههای تاریخی، شکلی از تحول ایده و متریال در آثار این هنرمند نوجو بهحساب میآید؛ بیرونروی از لایههای معانی چندپاره و نمادپردازانه در مجسمهسازی انتزاعی و روآوردن به بنیان ایدههای اجتماعی و سیاسی، یکچرخش مهم در آثار اخیر گلناری محسوب میشود.
زنهایی که نقاشی شدند نمایشگاه نقاشی پونه اوشیدری با عنوان "مثل هیچکس" در گالری آتبین ادامۀ روند نقاشیهایش در چندنمایشگاه فردی او در چندسال اخیر و همچنان محملی گشوده برای خیالپردازیها و تخیلاتش است.
سالها کار تدریس و اشتغال به طراحی دکور، او را از نمایش آثارش دور کرد، اما بسیاری از شاگردانش در دانشگاههای نیشابور و قزوین اکنون در زمینة سرامیک، چاپدستی، گرافیک و تصویرگری فعالاند.
در این محله کلیسایی متعلق به سفارت آلمان قرار دارد که چندباری آثار مجسمهسازان ایرانی را به نمایش گذاشته است.
نمایشگاه طراحی و نقاشی نریمان فرخی با عنوان "شگفتیهای روزمره" در گالری فصیحیهرندی اولیننمایشگاه فردی این هنرمند جوان محسوب میشد.