خلاصه ماشینی:
برای این نمایش، موراکامی، خود نمایشگاه را بهعنوان یکاثر هنری در نظر گرفته، و روشهای نمایش جدیدی را بهوجود آورده است؛ از جمله، ستونهای مجسمه با انیمیشنهای دیجیتالی.
تاپیس ـ که در طول زندگی حرفهایاش جوایز بسیاری کسب نمود (از جمله جایزة ولاسکز ۲۰۰۳، بالاترین جایزة هنری اسپانیا) ـ برای آثار انتزاعی و شلختهای شناخته میشد که گاهی اوقات شامل مواد روزمره دورریز و نوشتههای بدخط شبهگرافیتی بود.
اما اشاره نمود، پیش از آن که هرست شروع به استفاده از این موتیف کند، نقشهای خالخالیاش را تولید میکرد؛ وی میگوید هنرمندان باید با تولید آثار خودشان، برای هنرشان رنج بکشند؛ ایدهای که او را درتقابل با هرست قرارمیدهد (هرست گروهی از دستیاران را برای تولید انبوه نقاشیهای نقطهایاش استخدام کرده است؛ نقاشیهایی که تا ۱/۸میلیونپوند فروش رفتهاند).
uk) امروزه نقاشی معاصر چین، عرصهای است برای ابراز عقایدی از این دست که از میان شمار زیاد هنرمندان آن، میتوان به یومینجون2 اشاره کرد؛ نقاش معاصری که سبک خاص خود را در نقاشی دنبال میکند و آثار هنریاش از روی صورتهای خندان یکنواخت و خاص او بهسادگی قابل تشخیص است.
وی در 1982، درحالیکه از نمایشگاه هنری جنگ جیانیی9 دیدن میکرد، از آثار این هنرمند بسیارتأثیر پذیرفت ـ آثاری که در آنها، نقاش، خود را با چهرهای خندان به تصویر کشیده بود.
اما شهرت یومینجون، هنرمند معاصر چینی، بیشتر مرهون آثار رنگ روغن او در سالهای اخیر بوده؛ آثاری که او خود را در آنها در موقعیتهایی متفاوت و با خندهای تصنعی نشان داده است.