خلاصه ماشینی:
در خیابانهای سرد شهر1 [ کوتاه دربارة زندگی و آثار ویویان مایر2 ] ترجمه و تألیف: محمد رضاییروشن پرندهای مرده در سطل زباله، پسربچهای که با رضایت خاطر و قهرمانانه دست به کمر برده و پرندة خانگیاش را بر سینه دارد، رژة سربازان، درگیری پلیس با زنی ارمنی، دستگیری مردی که با عصای زیربغل روانة زندان میشود، کودکی فقیر ایستاده با چشمانی اشکآلود جلوی ویترین دستکشهای چرمی، زنی فقیر در کنار مغازة میوهفروشی، شخصی فقیر برای نمایشگری خود را وارونه کرده و پشت سرش پوستر فیلمی با ستارگان پرزرقوبرق سینما بهچشم میخورد، کودکی درحالیکه بستنی قیفیاش را با دستمال گرفته، دور دهانش تمیز نیست، کودکی خوابیده در آغوش مادری که خوابش برده، کودکی گریان با عروسکی در دست در آغوش مادری که درمانده بهنظر میرسد (از پوشش زن، کارگر بودنش پیداست) و ...
مالوف خود میگوید: "پس از آن که کار کتاب تمام شد، سراغ عکسها رفتم و اینبار متوجه خاصبودن آنها شدم!" ولی از آنجایی که از دنیای عکاسی اطلاعات چندانی نداشت، درعیناینکه مجذوب تصاویر شده بود، با شک به آنها مینگریست.
تا اینکه در اواخر آوریل 2009، در پشت یکی از پاکتها، به نام ویویان مایر برمیخورد که با خط کمرنگی نوشته شده بود.
●●● از جمله افرادی که جان مالوف برایش ایمیل زد تا نظرش را دربارة عکسهای ویویان مایر بداند، کالین وستربک16 بود.
گرچه مالوف جعبههای زیادی از روزنامه دارد، ولی در جستوجوی باقی داراییهای مایر است تا شاید اطلاعات تازهای دربارة این عکاس بهدست آورد.
com/Chicago-Magazine/January-2011/Vivian-Maier-Street-Photographer 2.