خلاصه ماشینی:
مل با مطالعه دربارة ساختار اساطیر یونان و چین و خلق آثاری در این زمینه، سعی کرد میان اسطوره و علم، و فرهنگ شرق و غرب پیوند برقرار کند.
مل با استفاده از نشانههای فرهنگی در آثار خود سعی میکند توجه مخاطب را به احیای این عناصر جلب کند؛ برای مثال، نومد11، یکبازی رایانهای است که وی به اتفاق تعدادی مهندس نرمافزار طراحی کرده است: مخاطب از طریق رایانه و ابزارهای کمکی وارد چادرهایی میشود که نقش قالیچههایی از ترکیه، ایران، و افغانستان سطوحشان را پوشاندهاند.
او دربارة این اثر میگوید: "نومد، احیای نقشهایی است که طی سالها در اطرافمان بودهاند، اما میتوانیم دربارة آنها هیچندانیم.
نقش هنر در این آثار چیست؟" (Art:21) مل هنر بادیهنشینان را، که در طرحهای بافتهشده بر قالیچه متبلور میشود، مورد توجه قرار داد؛ چون از نظر وی، بافتنشان روشی سخت است که مردم میتوانند از طریق آن خود را بیان کنند.