خلاصه ماشینی:
[نقد] گالریگردی ماه، شیرین، آن، آرته و هور سیدامیر سقراطی چهرههایی برای فرسودن و فراموشی نمایشگاه نقاشیهای محمود باجلان در گالری ماه با نام "تهران ـ میدان آزادی" برگزار شد و آثار متنوع وی، که در اندازههای بزرگ روی بوم کار شده، با موضوع "میدان آزادی"، به نمایش درآمد.
آخرین نمایشگاه این هنرمند در سال گذشته در همین گالری با نام "ایرانگردی روی اسکناس" دستاورد جدیدی از وی را به تماشا میگذاشت که هم رویکرد تاریخ هنری و هم گرایش به نقاشی فیگوراتیو را دربرمیگرفت.
آنچه در نگاه کلی ارتباط بین آثار نمایشگاه را نزدیک میکرد کلنجار فنی هنرمند بود: در نقاشیها به جای پارچة بوم از آستر استفاده شده بود و در چیدمانها، برش طرح و نقش روی ورقهای آلومینیومی و اسپریکردن نقشها دشواری خاص خود را میطلبید.
دیدن مجسمه؛ گشتن به دور خود "قهر زایش"، نام نمایشگاه مجسمة علی میرزایی در گالری آرته بود؛ مجسمههایی از چوب که پرترهها و پیکرههایی از انسان را به نمایش میگذاشت.
اما در تعدادی از کارها تکرار و بازی باتوم در اندازههای مختلف با حجمهای ساده، مانند مکعب یا نیمکره به شکل کاسه، به زبانی ساده با عنوان اثر، ارتباط پیدا کرده است و شاید از این نظر تنها بازی فرم و توجه کمتر به محتوا به نظر بیاید؛ برای مثال، میتوان به اثر "مصاحبه"، اشاره کرد، که مکعبهایی است با ترکیبشدن باتوم به شکل میکروفون.