خلاصه ماشینی:
هدف اصلی جشنواره ـ همانطور که در متن اصلی به آن اشاره کردهام ـ تداخل در سنت گفتمانی یکسویة هنرمند ـ مخاطب و تغییر آن به یکرابطة دوسویه از طریق بهنظارهگذاشتن فرایند تولید اثر هنری بود که مخاطب در شکلگیری آن، خواستهناخواسته، رد حضور خود را در خلوت هنرمند بازمیشناخت؛ ردی که هنرمند در بهچنگآوردن آن، همچنان ناکام میماند.
در بخش ساوندپرفورمنس، محمد پژوتن اثر پلیفونی استراق سمع را در گالری شماره 1 به مدت چهارساعت پیوسته در فرم باز، به اجرا گذاشت.
در اجرای موزیک مهدی بهبودی، واریاسونهای تخممرغی (egg variations)، که 17 و 18 خرداد به مدت دوساعتونیم اجرا شد، آلات موسیقی شامل یکاجاقگاز دوشعله و چندتابه آلومینیومی، تخممرغ، کره دهگرمی، دومیکروفون، یکآمپلیفایر، چندبلندگو و یکسیستم عکسبرداری فوری بود که در حین اجرا صدای پختن تخممرغ از طریق آمپلیفایر تقویت میشد و بیننده/ شنونده/ خورنده بعد از شنیدن موزیک، میتوانست محصول جنبی آن، یعنی نیمرو، را بخورد.