خلاصه ماشینی:
گالریگردی دی، والی، گلستان، ایده و کافهگالری موزه امام علیع سیدامیر سقراطی زنده مثل عکس گالری دی نمایشگاه عکس مجید دوختهچیزاده را با عنوان "رؤیاهای خاکستری" برگزار کرد.
این نمایشگاه شامل دومجموعهعکس سیاهوسفید این هنرمند به نامهای "ماسولهروستا" و "گومیشتپه" بود که سادگی در پوشش و چهرة افراد و خلوتی مناظر نشان میداد عکسها متعلق به سالهای پیش از انقلاب ویا سالهای آغاز انقلاب است.
در آثار این هنرمند آنچه پیش از همه به چشم میآید قدرت ترکیببندی و انتخاب بخشهایی از تصویر به عنوان عناصر تعیینکنندۀ زیباییشناسی در عکس است.
همة این حالات و احوالات "رؤیاهای خاکستری" هستند، که حالا نیستند؛ اما تأثیر مرموز آدمها (همین آدمهایی که دوروبرمان هستند) درون عکسها چون تکههایی گمشده از روزهای رفته و زندگیهای ازدسترفته، خودنمایی میکند.
در چنین فضایی آنچه اهمیت مییابد زیبایی فیگور و جذابیت و سلامت اندام و درعینحال سکوت رازآمیزشان است که بیننده را تحت تأثیر قرار میدهد؛ انگار بیرون از نقاشی هم زیستن در فضا و مکانی محو و نامعلوم سپری میشود و مهم، حضور انسان است؛ انسانی که هرچه به او نزدیک میشوی، فاصلة رازآمیزی میان تو و او باقی میماند.
تنوع آثار در نگاه اول نشان میدهد استاد، شاگردش را آزاد گذاشته تا با دغدغههایش آشنا شود و حتی هرکدام را در مسیر خود هدایت کرده است.
آثار حسین طادی اما این حس را از ما دور میکند.
ازاینرو، تلاشاش به خوبی در کار با ابعاد بزرگ به نتیجه میرسد؛ و در بیشتر آثار قطع کوچک این احساس نیاز به فضای بزرگتر دیده میشود.