خلاصه ماشینی:
[نقد] گالریگردی الهه، سین، آریا، اثر و هنر خاورمیانه سیدامیر سقراطی ما یک خانوادهایم سال 1391 به طور تقریبی با اتفاقات خوبی آغاز شد: برگزاری نمایشگاههای گروهی و انفرادی از آثار هنرمندان جوان و پیشکسوت آن هم در بهار به طور کلی مایة امیدواری برای رشد و گسترش فضای فرهنگی و هنری و راهی برای گفتوگو با یکدیگر در خانوادة تجسمی است.
اگرچه فضای پشت صحنة جامعة تجسمی ـ آنجا که بینندة عادی به آن راه ندارد ـ با عصبیت و نگرانی همراه است، اما آنچه مهم به نظر میرسد ایجاد یک فضای مطلوب و متعادل برای رشد هنرهای تجسمی است، که در حال حاضر خود را پرتلاطم و عصبی نشان میدهد.
در برخی از آثارش بیرون مجسمه چون سطحی صاف و صیقلخورده پرداخت شده، در حالی که درون مجسمه همچنان زمخت و بدون سمبادهزدن رها شده است؛ این گونه کارها معنایی عمیقتر از دیدن فقط فرم و یا شکل مجسمه را با خود دارند و بیاختیار تقابل درون و برون را در ماهیتی انسانی سامان میدهند.
فارغ از رویکرد تخیلی، شاعرانه و یا نوستالژیک در این آثار، باید گفت: تصویرسازی ایران در سالهای اخیر در جهت رشد تکنیکی، خود را به مرزهای نقاشی نزدیک کرده است.
اما شلوغی بیش از حد نمایشگاه و کوچکبودن آثار، ذهن بیننده را از توجه به استقلال بصری فرمها و نقوش دایرهوار دور کرده و در عوض با وضعیتی از چیدمان پرتعداد اثر هنری روبهرو میکرد.
برخی از گالریها از اصطلاح کالیگرافی برای نمایش این آثار استفاده کرده و از به کاربردن عنوان نقاشیخط پرهیز میکنند.