خلاصه ماشینی:
با چنین مقدمهای، آثار راهیافته به جشنواره را چهطور دیدید؟ قطعا قضاوت درباره آثار مشکل است؛ چون در فراخوان هم اعلام کردیم برای رسیدن به یکتفاهم حرفهای بر سر چنین موضوعی عنوان "پوستر" را انتخاب کردهایم، وگرنه بیشتر کارهایی که بهدستمان رسید و هدف ما هم بود،"آگاهیهای شهری" است.
این نکته درست است و سازمان زیباسازی در چنین رویدادهایی وظیفه سنگینی برعهده دارد، اما اگر توجه کنیم سازمان زیباسازی باید در جهت زیباترکردن محیط زندگی اقدامی بکند، درحالیکه موضوع "شهرآسمان"، به بهانه ماه مبارک رمضان، در جهت اهداف اجتماعی است.
موضوع "شهرآسمان" و تقابل آن را برای عکاسی در این ایام چگونه دیدید؟ درهرحال، موضوع "شهرآسمان" و همزمانی آن با ایام ماه مبارک رمضان از آن دست سوژههایی است که در جامعه ایران خیلی به آن پرداخته میشود و فکر میکنم اتفاقا بد هم نیست که چنین مواردی هرساله در قالب جشنوارههای موضوعی پرداخته شوند.
وظیفه سازمان زیباسازی بهعنوان برگزارکننده و متولی چنین حرکتی چیست؟ زیباسازی از جمله مراکزی است که امکانات بسیاری برای بهرهگیری از آثار برگزیده چنین جشنوارههایی دارد و بهراحتی میتواند از عکسهای ارسالی، که اتفاقا به بهانه همین ایام جمعآوری شدهاند، بهره ببرد و در سطح شهر از آنها استفاده کند.
حاصل کار این جشنواره در سطح شهر به نمایش درآمد؛ طراحان برای ارتباط با چنین مخاطبین گستردهای چه مواردی را باید مد نظر قرار دهند؟ جریان پوستر نمایشگاهی و تکنسخهای در این سالها آنقدر نهادینه شده که متأسفانه باقی زیرگروههای طراحی گرافیک از جمله همین تبلیغات محیطی مورد اجحاف قرار گرفتهاند.