خلاصه ماشینی:
"(در حال حاضر تدبیر مناسبی برای این موضوعاندیشیده نشده و همه اطلاعات موجود به صورت بانکهای اطلاعاتی دردسترس بسیاری افراد است.
باتوجه به تغییرناپذیری این دادهها و اطلاعات وجاودانگی آنها،اهمیت محرمانه بودن آنها بیشتر میشود؛چرا که با انتشارژنوم هر فرد،خصوصیات ژنتیک او برای همیشه در اختیار دیگران قرار گرفتهو قابل سوءاستفاده خواهد بود.
در اینجا این سوال مطرح میشود که اگر مشخص شود کسی به احتمال 80 تا 90درصد به یک سرطان بدعاقبت و غیر قابل علاج روده بزرگ مبتلا شود،آیاواقعا تمایلی به دانستن این واقعیت خواهد داشت؟با کشف جنینهایی که(به تصویر صفحه مراجعه شود)از لحاظ ژنتیکی مستعد بیماری هستند،بیتردید میزان سقط جنین افزایشخواهد یافت.
علاوه بر اینها،فلسفه اخلاق زیستی،که به صورت حرفهایدر این حیطه درگیر است،ناگریز باید به برخی از سئوالات چالشزایمتافیزیک نیز پاسخ گوید؛از جمله این که آیا شخص انسان باید همانارگانیسمش باشد(موارد مشهور چانگ وانگ6،دوقلوهای سیامی7اصلی،را به خاطر آورید)و یا مواردی که شخص میتواند درباره بفاء وجودخود فکر کند(سئوالی که در مباحث مرگ مغزی،مرگ کورتکس،و یا حیاتگیاهی دائمی،پرسشی اساسی است».
این نوع تحقیقات شامل موارد جانبی نظیر»پارادوکس روانشناس»،که در صفحه 414 آمده است،نیز میشود:اگرحیوانات به عنوان الگوئی(مدلی)برای مطالعه وضعیتهای روانشناختی،شبیه به همان وضعیتها در انسان،استفادهمیشوند،چرا به لحاظ اخلاقی مجاز هستیم کهاین وضعیتهای روانشناختی(مانند درد،ترس،اضطراب،اعتیاد،پرخاشگریو...
بسیاری از این سئوالات با موضوعاتحقوقی نیز ارتباط مییابد:سئوال درباره اینکه تحت چه شرایطی مریضی که کار خطائیانجام داده را میتوان تحت پیگرد قانونی قرارداد،یا سوال از این که چه وقت یک روانپزشک برای نقش عهد خود با مریض دربارهحفظ اسرار او دارای توجیه است و چه وقت اووظیفه دارد که قربانیان احتمالی و بالقوه مریضخشن خود را آگاه کند."