خلاصه ماشینی:
"ترجمه آثار فیلسوفان مغرب زمین،رویکرد جدید و بنیادی به شناختغرب و تفکر فلسفی و عقلی آنان و فراهم شدن زمینه برای طرح موضوعات اساسیدر زمینه مسائل اجتماعی و سیاسی مبتلا به،زمینه بحثهای بسیار مهمی را درفلسفه،چه فلسفه ما بعدالطبیعه و چه شاخههای مختلف آن،فراهم کرده است.
درست است که فعلا بحثهای تطبیقی و تاریخی در اولویت قرار دارندولی شکی نیست بعد از طی این مراحل،فیلسوفان و اندیشمندان این سرزمینبه نظریات جدید فلسفی دست پیدا میکنند و در حال و هوای جدید به وجودآمده،راه حلهای مناسبی برای رفع چالشهای موجود در زندگی انسان ارائهخواهند داد.
کامپیوترها خودآگاه نیستند افراد بسیار معدودی،حتی طرفداران«نظریۀ کامپیوتری ذهن»،معتقدندکه در حال حاضر کامپیوترها خودآگاه هستند،به این معنا که به خود و دنیایاطرافشان آگاهی دارند یا توانایی خوشحال یا نومید شدن در آنها وجود دارد.
تورینگ استدلال میکردکه این پرسش که«آیا یک ماشین میتواند فکر کند یا نه»باید با این پرسشجایگزین شود:«آیا کامپیوتر رقولی وجود دارد که بتواند کاملا نقش انسان راتقلید کند؟» اگر کامپیوتری بتواند فردی را فریب دهد و به این اعتقاد سوق دهد کهاین ماشین،موجودی انسان است،به اندازه کافی هوشمند است.
با این وجود در یکیاز ملاحظات کلاسیک درباره نظریه کامپیوتری(کامپیوتر و ذهن،1983، dnim eht dna retupmoc eht )فیلیپ جانسون لیرد drial nosnhoJ pilihP استدلال کرده است که تجربه حس درواقع با انجام دادن جمعها همارز است:«بینایی تقریبا مانند یافتنمقادیر x در معادلاتی مانند y+x 5 است».
برای فراموش کردن این تفاوت است که مستقیما به درون همان آشفتگی روانی،که چالمرز درون آن غرق شده است،فرو میروند،حتی اگر کامپیوترها پردازشاطلاعات(به معنای معمول)را انجام دادند،این امر آنها را به مدلهای رضایتبخشی از«خودآگاهانه در این جا بودن»بدل نمیکرد."