خلاصه ماشینی:
"egdirb eht ot nur/klaw/og ot gniog ma I اگر نتواند این حرکت را بیان کند یا در گفتار مرتکب خطاییگردد که دوستانش متوجه شوند،یک نوبت از دست میدهد،ولی میتواند به 18 کارت پاسخنامه که شماره مسیرها در یک طرفو پاسخ صحیح در طرف دیگر آنهاست،مراجعه کرده از جملۀمورد نیاز برای نوبت بعدی خود استفاده کند.
طرف شمارهدار کارتها همیشه باید رو به بالا باشد و در صورتیکه بازیکنی بخواهد در گفتۀ بازیکن دیگر اشتباهی پیدا کند،مشورت با معلم یا استفاده از کارت پاسخنامه بلا مانع است.
در همین راستا،ویدوسون4(1986)استفادۀ گستردهاز معما را برای تدریس محاورۀ زبان مورد تأکید و تشویق قرار (به تصویر صفحه مراجعه شود)اگرچه این نوع معماها فرصتی عالی برای کاربرد زبان فراهممیسازد،اما متمرکز کردن منظم توجه زبانآموزان بر یک یا دوساختار در ضمن حل معما کاری بس دشوار است.
در این تمرین،هنگامی که زبانآموزان سعی دارند یکدیگر رادر مورد اولویتهای موردنظر و مطرح شده در مسأله متقاعد کنند،از کلمات ربطی مورط به دلیل یا مقصود و منظور مانند esuaceb redro ni نیز استفاده میشود.
وقتی این خطاها مشخص شد،بلافاصله باید راهحلمناسبی برای آنها پیدا کرد؛بخصوص اگر تمرینهای محاورهایباعث گیجی و سردرگمی زبانآموزان شود.
روز بعد معلم باید چند دقیقه از وقت کلاس را صرف نوشتنجملههای غلط زبانآموزان کند و از آنها بخواهد که اشکالات آنرا بررسی کنند.
در پایان،یک درس دستوری کوتاه به عنوان نوعی راهبرددرمانی،اساسی و مهم برای معلمان زبان ارائه شد که امید استدر صورت لزوم بتوانند با صرف وقت کافی از این نوع تمرینها تهیه کنند و در کلاس به موقع اجرا درآوردند."