خلاصه ماشینی:
"مجموعه مقالات دین و رسانه:رسانه دینی و دین رسانهای مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیماقم:صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران،1390 مجموعه حاضر مقالات پذیرفتهشده در دومین همایش بین المللیدین و رسانه است که به هدف زمینهسازی برای تولید دانش در حوزههنر،دین و رسانه برگزار شده است.
در مقدمه کتاب آمده است که:در مجموعه مقالات ارائهشدهدر همایش،یک مقاله به اصل علم دینی ارتباطات به عنوانپارادایماسلامی ارتباطات پرداخته و بخش عمده مقالات را در حیطه اخیرمیتوان جای داد.
این مباحث را میتوان تلاشی برای ترسیم و تولیددانش دینی رسانهای دانست که از رهگذر آن،مقدمات نظری برایتحقق رسانه دینی با دستکم،رسانهای غیر متنافی و نامتناقض با دین(نزد آنان که به رسانه دینی معتقد نیستند)با درجات و مراتب مختلفیکه امکان تحقق خارجی دارد،فراهم میشود.
با دانش رسانهای متناسببا دین میتوان چگونگی و ویژگیهای تبلیغ آموزههای اسلام را دررسانههای جدید به صورت بایسته بررسی و تحقیق کرد و به مزیتهاینسبی رسانهها و محدودیتهای واقعی آنها دست یافت.
هر پژوهشگریبرای بررسی انعکاس دین و رسانه به عنوان پروژهای برای تحقق و فراتراز بحثی توصیفی،از دانش دینی رسانهای،بینیاز نیست."