Skip to main content

دومین همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه های نوین

«دومین همایش ملی دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» به منظور گفتمان‌سازی و نظریه‌پردازی و تولید ادبیات علمی در حوزه‌های مرتبط با دین و رسانه‌های نوین برگزار می‌گردد. این همایش می‌کوشد با گردآوری دیدگاه‌های صاحب‌نظران و پژوهشگران، به تبیین دقیق‌تر مناسبات دین و رسانه در زیست‌بوم دیجیتال بپردازد، فرصت‌ها و تهدیدهای پیش‌روی مخاطب دینی را شناسایی کند و زمینه را برای ارائه راهکارهای علمی و بومی در جهت ارتقاء سواد رسانه‌ای، حفظ هویت دینی و بهره‌برداری هوشمندانه از فناوری‌های نوین فراهم سازد. امید است تدوین و انتشار مقالات علمیِ فاخر و ارزشمند این همایش، بتواند خلأهای پژوهشی این حوزه را جبران نماید. 

محورهای اصلی این همایش عبارتند از: 

1  مبانی و رویکردهای نظری در مخاطب‌شناسی دینی رسانه‌ای

2  فناوری‌های نوین، هوش مصنوعی و مخاطب دینی

3  حقوق مخاطب و حوزه بین الملل

4  اخلاق مخاطب در عصر رسانه‌های نوین

5   مخاطب‌شناسی تطبیقی در رسانه‌های سنتی و نوین با تأکید بر رسانه‌های دینی

6  دین، رسانه‌های هوشمند و آینده مخاطب



آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات: 20 دی 1404

اعلام نتایج داوری چکیده مقالات: 20 بهمن 1404

آخرين مهلت ارسال اصل مقالات: 20 اسفند 1404

اعلام نتایج داوری اصل مقالات: 20 اردیبهشت 1405

: ادبیات، فرهنگ - دین و مذهب - کامپیوتر - IT

: دانشکدۀ دین و رسانه (دانشگاه صدا و سیما)

: 1405/07/15

: تهران-قم

: 1404/12/20

: 1404/10/20

: 02532904414

مشاهده وب سایت همایش