خلاصة:
مفهوم تعیین هویت مشتری به وسیله برند به ما کمک می کند تا دریابیم که چگونه، چه وقت و چرا برند ها
به مشتریان کمک می کنند تا هویت خود را تعیین کنند. برند ها، به عنوان حاملان معانی نمادین می توانند
به مشتریان کمک کنند تا به اهداف و پروژه های خود در رابطه با هویتشان دست یابند. شش عامل اصلی
هویت مشتری به وسیله برند، یک عامل تعدیل کننده به وسیله داده های تحقیقاتی مورد تجزیه و تحلیل قرار
میگیرد که از طریق یک نمونه گسترده از مشتریان جمع آوری شده بودند. نتایج به دست آمده موید آن
است که پنج مورد از این شش عامل با عناوین شباهت برند، تمایز برند، فواید اجتماعی برند، زیبایی و
ملایمت برند و تجارب خاطره انگیز از برند، تاثیر بسیار زیادی دارند. به علاوه، ما در خواهیم یافت هنگامی
که مشتریان ارتباطی بسیار عمیق با خود محصولات داشته باشند، هر پنج عامل مذکور دارای روابطی قوی
و غیر عادی با هویت مشتری به وسیله برند خواهند بود و بالاخره این که، هویت مشتری به وسیله برند با
نتایج مورد نظر شرکت، وفاداری به برند و پشتیبانی از آن در ارتباط است. هم چنین، اهمیت این یافته ها از
لحاظ مدیریتی و نظری مورد بحث قرار می گیرد. انتخاب کالا ها به صورت ساده تری انجام می گیرند یا به
صورت عادی و یا بر اساس امیال موقتی و لحظه ای. چون ما در می یابیم که یک کالا با اهداف، احساسات
و تعاریف صورت گرفته از آن هم خوانی بیشتری دارد.
ملخص الجهاز:
ساختار هاي مربوط به تعيين هويت مشتري به وسيله برند مشاهده خود با سازمان و تجربه موفقيت و ناکامي سازمان و شريک شدن در موفقيت يا عدم تعيين هويت سازماني موفقيت سازمان تعيين هويت سازماني وضعيت ادراکي دسته بندي نمودن خود که نشان دهنده خودآگاهي از عضويت خود در يک ادراکي سازمان است تعيين هويت مصرف تعيين هويت به وسيله يک سازمان به عنوان يک عمل فعالانه ، مبتني بر انتخاب و تفريحي که انگيزه کننده با سازمان اصلي انجام آن برآوردن نياز هاي فردي است تعيين هويت مشتري با وضعيت رواني مشتري به هنگام نگاه و احساس کردن به متعلقات با يک برند خاص و ارزش قائل برند شدن براي آن ها رويکرد به برند نظر يک فرد در مورد ميزان خوب يا بد بودن يک برند تفکرات (مثلا در مورد هويت خود)، احساسات ، حس برقرار شدن ارتباط با برند و داشتن هم علاقه مندي به يک برند خواني با آن و رفتار ها (هم چون ، روابط مکرر و سرمايه گذاري به وسيله منابع ) دلبستگي به برند ميزان علقه عاطفي که يک فرد را با يک برند در ارتباط قرار مي دهد علقه اي عاطفي که باعث ارتباط مصرف کننده با يک برند خاص مي شود و احساسات نسبت به آن دلبستگي عاطفي به برند برند را نيز در بر مي گيرد (هم چون : عاطفه ، احساس و ارتباط ) برجستگي و اهميت برند برجستگي علقه عاطفي و ادراکي که بين يک برند با خود رابطه برقرار مي کند ارتباط فرد با برند، ارتباط ميزان تلفيق يک برند با تصور فرد از خود برند با فرد تعيين هويت با برند طرز نگرش يک مصرف کننده به خود به وسيله برند مزاياي برند طرح موضوع مزاياي برند به اواخر دهه ٨٠ و اوايل دهه ميلادي ٩٠ باز مي گردد.