Skip to main content
فهرست مقالات

معرفی کتاب

(2 صفحه - از 12 تا 13)

کلید واژه های ماشینی : سینما، فیلم، هنر، کتاب، فلسفه، تارکوفسکی، تئاتر، تاریخ، تصویر، نمایش

خلاصه ماشینی:

"امید بازیافته بابک احمدی نشر مرکز (به تصویر صفحه مراجعه شود) «این کتاب کوششی است در کشف دنیای هنرمندی که سینما را به فضایی پیش‌تر نادیده برد،فضایی که‌ حتی شعر هم بدان راه ندارد» تارکوفسکی از آن کسانی است که فیلم‌هایش از راه دقت به ژرفنای رنج‌های آدمی زنگ کلام پیامبران را یافته‌اند و شاید به همین علت چنین زیبا هستند برای کشف روش بیان یا شیوه و سبک تارکوفسکی و برای اینکه بتوان اهمیت‌ نوآوری‌های او را در بیان سینمایی فهمید،ضروری است که مبانی باورهای زیبایی‌شناسانه‌اش را مورد توجه دقیق قرار دهیم. این نیاز دیده می‌شود که بدانیم درام چه چیزهایی‌ را می‌تواند یا نمی‌تواند بیان کند،چگونه پیام‌هایش را شکل می‌دهد و برای انتقال این پیام‌ها از چه روش‌هایی استفاده می‌کند و تماشاگران نیز چگونه باید این پیام‌ها و معنای آن را دریابند؟اصولا درام با چه ابزاری بر مخاطبش تأثیرگذار است و کدامین شیوه‌ها در رسانه‌های گوناگون دراماتیک مشترک هستند و کدام شیوه‌ها ویژه‌ی یک یا چند نوع از آنهاست؟چرا این تأثیر رسانه‌های‌ مختلف دراماتیک بر تماشاگران متفاوت است؟ زبان گفت‌وگو،عناصر دیداری،حرکات بازیگران،لباس،چهره‌آرایی،زیر و بم صدای بازیگران و نشانه‌های دیگر که عناصر یک‌ نمایش دراماتیک را می‌سازند هریک با روش خود به پیدایش معنای آن نمایش کمک می‌کنند. کتاب شامل عناوین زیر است: -بحث مقدماتی -دشواری‌های تعریف زیبایی -هنر و روح دوران -از نگاه هنرمند -زمینه اجتماعی اثر هنری -هنر و مدرنیته -از بیانگری تا شکل 257 -ساختار اثر هنری -ناخودآگاهی و هنر -تأویل و دریافت مخاطب -تماس با اثر هنری -معمای معنا -راز اثر هنری زمان و نامیرایی در سینمای تارکوفسکی محمد صنعتی نشر مرکز (به تصویر صفحه مراجعه شود) «فکر می‌کنم آنچه را هرکس به خاطرش سینما می‌رود،زمان است:برای زمان از دست رفته یا طی شده،یا زمانی که‌ هنوز ندارد،او به آنجا می‌رود برای تجربهء زندگی..."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.