خلاصه ماشینی:
"این سوالات عبارتند از: 1-چگونه میتوان با فضای موجود در فروشگاه،فروش را به حداکثر رسانیده و در عینحال از فضای موجود حداکثر استفاده را برد؟ 2-چگونه میتوان با حداقل هزینه، زحمت و وقت به مشتریان رسید؟ 3-چگونه میتوان با چیدن مناسب کالاها و ایجاد یک محیط شایسته،در جلب مشتریان به فروشگاه اقدام نموده و آنان را مشتری دایمی ساخت؟ نحوه عرضه کالا را میتوان به سه طریقه متفاوت و درعینحال تابع یکدیگر تقسیم نمود: الف-عرضه معمولی کالا بدین مفهوم که اجناس عمده و سایر مواردی را که مشتری قبل از خروج از منزل تصمیم به خرید آنها گرفته است در معرض نمایش قرار دهند.
علاوه بر این، فروشنده میتواند در ساعاتی که فروشگاه خلوت است بستهبندی را انجام دهد تا بدین ترتیب در وقت صرفهجویی شده و در هنگام هجوم مشتریان زودتر آنها را راهاندازد این امر بستگی به آموزشی دارد که به فروشنده داده میشود تا وظیفه خود را با کفایت انجام داد،احساس مسئولیت نموده و به خدمت به مشتری ابراز علاقه نموده و بالاخره منافع خود را با منافع فروشگاه یکی بداند.
4-نمایش نحوه استفاده از کالاها 5-توضیحات کافی از طرف فروشندگان در اختیار مشتریان قرار داده شود 6-هرگونه وسیله اطلاعاتی دیگر که در اختیار مشتریان قرار داده شود عرضه کالا بهنحو جالب و جاذب مکمل عرضه معمولی کالا میباشد و هرگاه بهنحو موثری اقدام شود نتیجه آن بالا رفتن میزان فروش و تحصیل رضایت خاطر اعضا و فروشندگان خواهد شد،زیرا مشتریان احساس خواهند کرد که وقت خود را بهنحو جالبی در یک محیط جذاب صرف کرده و خرید خود را انجام دادهاند."