چکیده:
مقدمه: هدف پژوهش حاضر ، بررسی دیدگاه دانش آموزان دورهی دوم متوسطه با هوش های چندگانه از زبان انگلیسی و یادگیری آن است.
روش: برای درک دیدگاه دانش آموزان از روش پدیدارشناسی تفسیری، رویکردهای پژوهش کیفی به کار رفت. برای مصاحبه، نمونه ها به صورت هدفمند، پس از بررسی هوش های چندگانه با کمک پرسشنامه آرمسترانگ و پرسشنامه تنظیم شده مک کللان و کنتی ،از میان 33 دانش آموز سال سوم دوره دوم متوسطه و از هر نوع هوش دو نفر انتخاب شدند. داده ها به وسیله مصاحبه ژرف نیمه ساختار یافته و مشاهده هدفمند جمع آوری ، نوشته و با روش پدیدارشناسی ونمنن تحلیل شد.
یافته ها: بر پایه یافته های پژوهش میتوان دیدگاه این دانشآموزان را در پنج بخش دسته بندی و توصیف کرد که شامل نوع انگیزهی یادگیری زبان، جایگاه اجتماعی زبان انگلیسی، محتوای کتاب، روش ارزشیابی و روش تدریس است.
نتیجه گیری: نتایج نشان دهنده وجود برخی عقاید نادرست در بین دانش آموزان است که باید اصلاح شود؛ باورهایی مانند دستور زبانگرایی، تصور سخت بودن یادگیری زبان، نوع نگاه به سطح اجتماعی زبان انگلیسی و نوع نگاه به فرهنگ و زبان بومی. از یافته های این پژوهش میتوان برای شناخت بهتر دانش آموزان و در نتیجه به کارگیری روش های موثرتر تدریس، یادگیری و ارزشیابی استفاده کرد.
خلاصه ماشینی:
"com Roohollah Mozaffaripour PhD in Philosophy of education, Kharazmi University, Tehran Musa Nushi Assisstant professor in TEFL, Shahid Beheshti University, Tehran چکیدهمقدمه: هدف پژوهش حاضر ، بررسی دیدگاه دانشآموزان دورهی دوم متوسطهی با هوشهای چندگانه از زبان انگلیسی و یادگیری آن است.
یافتهها: بر پایهی یافتههای پژوهش میتوان دیدگاه این دانشآموزان را در پنج بخش دستهبندی و توصیف کرد که شامل نوع انگیزهی یادگیری زبان، جایگاه اجتماعی زبان انگلیسی، محتوای کتاب، روش ارزشیابی و روش تدریس است.
کلیدواژهها: هوشهای چندگانه، زبان انگلیسی، پدیدارشناسی Abstract Introduction: This study examines the views of high-school students with different Multiple Intellingence about the English language and its learning.
بر پایهی یافتههای پژوهش میتوان دیدگاه این دانشآموزان را در پنج بخش دستهبندی و توصیف کرد که شامل نوع انگیزهی یادگیری زبان، جایگاه اجتماعی زبان انگلیسی، محتوای کتاب، روش ارزشیابی و روش تدریس است."