Skip to main content
فهرست مقالات

بازاریابی خدمات بانکی

نویسنده:

(3 صفحه - از 49 تا 51)

کلید واژه های ماشینی : بانک، بازاریابی خدمات بانکی، مشتری، بازاریابی، بازار، محصول، خدمات، کارکنان بانک، مشتریان، خدمات بانکی

خلاصه ماشینی:

"تبلیغات،از جمله عوامل بسیار موثر در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه برای معرفی‌ محصول و سازمان ارایه کننده خدمت و نیز تشویق و ترغیب آنها برای دریافت خدمات بیشتری از بانک‌ است. آنچه در این مقوله می‌تواند منشأ اثر باشد، عبارتست از: 1)صحیح بودن تبلیغات:تبلیغات کاذب و غیرواقعی با وجود این‌که موجب تهییج فوری‌ مصرف‌کننده و تحریک تقاضا می‌شود،لیکن به‌ هنکام مراجعه مشتری برای دریافت محصول و استفاده از آن،موضوع غیرواقعی بودن تبلیغات و وجود مغایرت بین آنچه تبلیغ شده است با آنچه در عمل‌ اتفاق می‌افتد،آشکار می‌شود و خواهی‌نخواهی موجب‌ سرخوردگی و بی‌اعتمادی مصرف‌کننده می‌گردد. یکی از مصادیق این وضعیت زمانی است که تبلیغات برای‌ عرضه یک خدمت بانکی از تلویزیون پخش می‌شود، درحالی‌که هنوز امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری‌ لازم از قبیل دستورالعمل اجرایی و مالی،اسناد،اوراق‌ و فرم‌های مربوطه به شعب ارایه‌کننده خدمت ابلاغ و ارسال نشده است و متاسفانه در پاره‌ای مواقع خود کارمندان شعب بانک‌ها نیز از تبلیغاتی که از طریق‌ سازمان مرکزی بانک در رسانه‌ها انجام می‌شود، بی‌خبر هستند. این عدم هماهنگی بین تبلیغات‌ انجام شده و نبود امکانات و ابزار ارایه خدمت و بی‌اطلاعی کارمندان شعب بانک‌ها از خلق و راه‌اندازی این محصول یا خدمت،از جمله مواردی‌ است که هم برای مشتریان بانک و هم برای کارکنان‌ بانک موجبات نارضایتی و سردرگمی و بی‌اعتمادی را فراهم می‌کند و باعث تحمیل هزینه‌های گزاف‌ ضمنی و آشکار بر بانک می‌شود و جبران آن به مثابه‌ "برگرداندن آب رفته به جوی‌"است که ممکن‌ نمی‌باشد."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.