خلاصه ماشینی:
"به همان نسبت که فعالیت شرکتهای چند ملیتی بطور فزاینده پیچیدهتر میگردد، همراه با این روند برای اینکه واسطههای بتوانند جلب مشتری کرده و آنها را حفظ کنند باید لزوما پا را از حد واسطهگری به مفهوم پادرمیانی بین مشتری و بازار فراتر گذارده با کسب مهارتهای لازم نقش خود را به نحو احسن انجام دهد.
واسطهها در شرایطی رقابتی در بازار فعالیت میکنند و در حالیکه روابط بین مشتری و بیمهگر هنوز در اروپا پابرجاست معذلک نقش واسطه در بازار اعتبار بیشتری پیدا میکند و مسلما با توجه به تکنولوژی اطلاعات در عصر ما برای صرفهجوئی در هزینه واسطههای حرفهای میتوانند در زمینه بیمهگری بازرگانی یک سیستم توزیع مؤثری ایجاد کنند و این امر بیش از تأسیس شعبات در سراسر جهان مؤثر بوده و نتیجه بهتری حاصر میگردد، زیرا سرمایه باید لزوما در جهت تخصصی کردن خدمات بیمه مصروف گردد و نه در گسترش شعبات."