Skip to main content
فهرست مقالات

گذری بر نتایج ارزیابی محتوای کتاب دین و زندگی پیش دانشگاهی

نویسنده:

(4 صفحه - از 16 تا 19)

کلید واژه های ماشینی : کتاب دین و زندگی پیش‌دانشگاهی، دین، محتوای کتاب دین و زندگی، نتایج ارزیابی محتوای کتاب دین، کتاب، ارزش‌یابی، محتوای کتاب معارف اسلامی پیش‌دانشگاهی، ارزش‌یابی محتوای کتاب درسی معارف، قرآن، اسلامی

خلاصه ماشینی:

"گذری بر: نتایج ارزیابی محتوای کتاب‌ دین و زندگی پیش دانشگاهی ارزش‌یابی،محوری ترین عنصر در فرایند برنامه‌ریزی درسی محسوب‌ می‌شود و کتاب درسی،به عنوان مرجع و منبع اصلی آموزش،قبل از آن‌که‌ به دست مخاطبان اصلی خود برسد،نیازمند پشتوانه‌های علمی-پژوهشی‌ است تا از این مجرا و تا حد امکان،هرگونه نقص و نارسایی را از خود بزداید. در همین راستا،کتاب درسی دین و زندگی،در بعد تأمین نیازهای دانش‌آموزان‌ و توجه به برخی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی از جنبه‌های دینی و مذهبی،با رویکرد تلفیقی قرآن،معارف اسلامی و سنت و سیره‌ی معصومین(علیهم السلام)، تألیف،و به نقد و ارزیابی صاحب نظران و دبیران این حوزه گذاشته‌شد. تمدن اسلامی زمان پیامبر اسلام(صلی الله علیه و اله و سلم)خیلی‌ خوب و زیبا بیان شده است و اگر در درس‌ ششم به بخث فلسفه‌ی نماز پرداخته شود، این‌رویکرد بیش‌تر تأمین می‌شود. به نظر می‌رسد،بسیاری از مباحث‌ ضروری و اساسی که می‌توانستند حداقل‌ هویت فرهنگی و در سطح بالاتر،هویت‌ دینی را به جوانان ما ارائه دهند-آن‌هم به‌ صورت متنوع و همراه با زیبا شناختی‌ دین و فرهنگ دینی-کاملا مسکوت‌ مانده‌اند و به آن‌ها پرداخته نشده است. در نقد و ارزیابی محتوای کتاب‌ معارف اسلامی پیش‌دانشگاهی نیز هریک از منابع اطلاعاتی،با توجه به‌ توان تخصصی و تجارب علمی و عملی ارزشمند خود،به مؤلفه‌های‌ مورد نظر پاسخ داده‌اند تا از این‌ رهگذر،گروه درسی مربوط بتواند برای بهبود کیفی و غنی‌سازی مباحث‌ و موضوعات و نیز رفع نقایص‌ موجود،به تلاشی بی‌وقفه بپردازد. ارزش‌یابی محتوای کتاب درسی معارف‌ اسلامی(دین و زندگی دوره‌ی‌ پیش‌دانشگاهی)از دیدگاه صاحب نظران‌ و دبیران درس دینی."

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.