Skip to main content
فهرست مقالات

Analyse de la methode reflets et son utilaisation en Iran

نویسنده: ؛ ؛

پاییز 1385 - شماره 80 علمی-ترویجی (وزارت علوم) (8 صفحه - از 40 تا 47)

کلیدواژه ها : متد آموزشی کتاب Reflets ،نگرش ارتباطی ،روش تلفیفی

کلید واژه های ماشینی : عناصر اصلی ،محتوایی و شکلی ،نگرش ارتباطی ،اصلی متد ،پایه‌های نگرش ،شکلی به روش ،ارتباطی و گسترش ،مورد بررسی و مطالعه ،مورد مطالعه ،اصلی ،مورد بررسی ،متدهای متأثر از رویکرد ،روش تلفیفی ،متدهای آموزشی ،زبان خارجی ،متد آموزشی ،فرانسه Reflets ،رویکرد ارتباطی ،Reflets ،روش‌های متفائت ،متدهای ،پایه‌های نگرش ارتباطی

امروز،پیشرفت بشر در علوم ارتباطی و گسترش روزافزون تکنولوژی‌ ضرورت یادگیری یک یا دو زبان خارجی را بیش از پیش ایجاد نموده است. متدهای آموزشی یکی از عناصر اصلی در یاددهی/یادگیری یک زبان‌ خارجی محسوب می‌گردند.متد آموزشی زبان فرانسه Reflets که خود را در طبقه‌بندی متدهای متأثر از رویکرد ارتباطی می‌داند برای بزرگسالان تدوین یافته‌ و دارای ویژگی‌های خاصی است که درخور تحقیق می‌باشند تا نقاط قوت و احیانا ضعف آن به دقت مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند. در این مقاله به منظور شناخت دقیق‌تر از چگونگی ارائه یک متد آموزشی‌ ابتدا اساس و پایه‌های نگرش ارتباطی را تبیین نموده و سپس با استفاده از روش‌ تحلیلی،ترکیبات اصلی متد را مورد مطالعه قرار داده‌ایم.این تحلیل که ابتدا به‌ صورت کلی انجام یافته،این فرصت را فراهم آورده است تا به تحلیل عناصر اصلی و جزئی‌تر از نظر محتوایی و شکلی پرداخته شود. نتیجه‌ای که حاصل شده‌است این است که این متد با ترکیبی از روش‌های‌ متفائت از نظر محتوایی و شکلی به روش تلفیفی (e?clectisme) متوسل شده‌ است و در حال از رویکرد ارتباطی نیز بهره‌مند می‌باشد و در این راستا به‌ تمامی مسائل فرهنگی و جامعه‌شناختی زبان که رویکرد ارتباطی بر آن‌ها تأکید شده توجه خاصی معطوف گردیده.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.