چکیده:
نویسنده کوشیده است درس«در امواج سند»از کتاب ادبیات(1)متوسطه را در قالب یک«طرح»تدریس کند و با این رویکرد،کار گروهی و دانشآموز محوری را بر معلم،محوری ترجیح داده است.ضمنا در پایان،به منظور ارائهی مجموعهی کامل«طرح درس»،نمونهای از سؤالات آزمون محتوایی درس و کلید آن و نیز نمونهای از سؤالات سنجش عملکرد و کلید آن،همراه با اطلاعاتی دربارهی حکومت خوارزمشاهیان و شاعر درس(حمیدی)اضافه کرده است که در اینجا ضرورتی به درجآنها نبود.
خلاصه ماشینی:
"را در قالب یک«طرح»تدریس کند و با این رویکرد،کار گروهی و دانشآموز
مجموعهی کامل«طرح درس»،نمونهای از سؤالات آزمون محتوایی درس و کلید
آن و نیز نمونهای از سؤالات سنجش عملکرد و کلید آن،همراه با اطلاعاتی دربارهی
حکومت خوارزمشاهیان و شاعر درس(حمیدی)اضافه کرده است که در اینجا
زمان تدریس:نود دقیقه.
دانشآموز باید در پایان درس بتواند:
2. ابیات درس را به نثر روان بازگردانی
3. آرایههای درس را تشخیص دهد.
5. پیام محوری درس را بیان کند.
2. جلب توجه و ایجاد انگیزه:(3 دقیقه)
الف-آیا دکتر مهدی حمیدی را میشناسید و
پ-چه تفاوتی در شکل ظاهری این درس با
درس:(3 دقیقه)
الف-آشنایی با ادبیات غناییـ
ث-با سایر اعضای تیم در بارهی موارد زیر
درس(فراخواندن عملکرد گروهها)(51 دقیقه)
قرار داده میشود تا با بحث و بررسی در گروهها
6. فراخوان عملکرد فردی(7 دقیقه)
ب-بررسی و یادآوری پاسخهای سؤالات و
الف-چگونگی مطالعهی درس برای تثبیت
پ-روخوانی شیوای متن درس"