Skip to main content
فهرست مقالات

مدیریت بر اطلاعات مشتری در مدیریت زنجیره تامین با استفاده از رویکرد داده کاوی

نویسنده: ؛ ؛

کلیدواژه ها : مدیریت دانش ،داده‌کاوی ،زنجیره تأمین

کلید واژه های ماشینی : مدیریت دانش مشتری ،مدیریت زنجیره تأمین ،کاوی ،داده‌کاوی ،مدیریت دانش ،دانش مشتری ،زنجیره تأمین ،زنجیره تامین ،پایگاه داده ،سیستم‌های پشتیبان تصمیم‌گیری ،تکنیکهای داده‌کاوی ،استخراج دانش ،مدیریت ارتباط ،سیستم‌های اطلاعاتی ،داده‌های مشتریان ،مفید ،مراحل داده‌کاوی ،کشف دانش ،الگوهای خرید و فروش مشتریان ،استفاده از روشها ،پشتیبان تصمیم‌گیری ،فرایند مدیریت ،روشهای داده ،زمینه مدیریت ،ابزار داده ،تکنولوژی اطلاعات ،قرار گیرد ،بررسی قرار گیرد ،مورد استفاده ،مورد بررسی

به علت افزایش و ارتقاء تکنولوژی و سیستم‌های اطلاعاتی،شرکتها و سازمانهای بازرگانی و صنعتی امروزه به طور گسترده‌ای قابلیت جمع‌آوری حجم‌ زیادی از داده‌های مشتریان(خریدار و فروشنده)در یک پایگاه داده بزرگ را دارا هستند.با این وجود بینش مفید برای شناسایی و تشخیص الگوهای‌ خرید و فروش مشتریان در این انبار داده‌ها،مخفی و بلااستفاده باقی‌مانده است.در چند سال اخیر تحقیقات و مطالعات فراوانی صورت گرفته است که با تاکید بر اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری یک فضای کاربردی گسترده و مفید برای استفاده از روشها و ابزار داده کاوری در سیستم‌های پشتیبان تصمیم‌ گیری ایجاد کرده است.در این مقاله سعی بر آن است تا با ارائه چارچوبی ساده و جامع مقوله مدیریت دانش مشتری با توجه به مدیریت زنجیره تأمین و با استفاده از روشهای داده کاوی مورد بررسی قرار گیرد.

  • دانلود HTML
  • دانلود PDF

برای مشاهده محتوای مقاله لازم است وارد پایگاه شوید. در صورتی که عضو نیستید از قسمت عضویت اقدام فرمایید.