چکیده:
امروزه افزایش رضایت مشتری،کاهش هزینهها و زمان تولید و تحویل سفارشات،یا به عبارت دیگر،ناب و به هنگام بودن تولید،مزیتی رقابتی در سازمانهای تولیدی و خدماتی محسوب میشود. بطوریکه،تعیین میزان ناب و به هنگام بودن تولید،از موضوعات مورد توجه مدیران و صاحبان صنایع برای آگاهی از وضعیت سازمان در این زمینه و برنامهریزی مناسب در جهت حرکت بهتر به سمت تولید ناب و به هنگام است.در این مقاله سعی شده است،ابتدا عوامل و شاخصهای فرآیند تولید و برنامهریزی تولید ناب تعیین گردد و سپس،مدلی فازی برای تعیین میزان اجرای آن توسعه داده شود و مطالعهی موردی در یکی از کارخانههای خودروسازی در ایران(شرکت ایرانخودرو)انجام گیرد.
خلاصه ماشینی:
"ص ص 901-58ارائه مدلی برای تعیین میزان ناب و به هنگام بودن فرآیند تولید و
توجه به تولید ناب و به هنگام و اجرای اصول آن مطرح شده و تعیین میزان موفقیت
تحقیق حاضر میباشد که الگویی برای تعیین میزان ناب بودن سازمانهای تولیدی بر پایهء ادبیات موضوعی و سایر مطالعات و الگوهای ارائهشده در این زمینه،ارائه
در این تحقیق،بر ناب بودن فرآیند تولید و برنامهریزی آن تأکید شده و
متغیرهای ناب بودن برای فرآیند تولید و برنامهریزی آن،به صورت جداگانه بررسی
مراحل انجام تحقیق و اندازهگیری ناب و به هنگام بودن فرآیند تولید و برنامهریزی آن
در این تحقیق ناب و به هنگام بودن سازمان در دو الگو ارائه شده است که در
که سازمان برای رسیدن به برنامهریزی تولید ناب و هنگام به آنها نیازمند است،
در مورد سایر عناصر مربوط به ناب بودن فرآیند و همچنین برنامهریزی تولید در
به تعیین قوانین فازی توسط متخصصان و خبرگان تولید ناب و به هنگام در نرمافزار
فازی ناب و به هنگام بودن فرآیند تولید 0/28 در متوسط و 0/81 در بالاست.
نتیجه بدین مفهوم است که ناب و به هنگام بودن فرآیند تولید سازمان مورد مطالعه،
ناب و به هنگام بودن برنامهریزی تولید نیز به روش مشابهی تعین شده است.
میزان اجرای عناصر فرایند تولید ناب و به هنگام در خط مونتاژ محصول سمند
میزان اجرای عناصر برنامهریزی تولید ناب و به هنگام در خط مونتاژ محصول سمند
تولید ناب و به هنگام و میزان شکاف موجود در این زمینه و در مورد هریک از"