خلاصه ماشینی:
"نگارنده نیز،در این مقاله،درصدد صدور حکمی کلی وشخصی دربارۀ شعر دهۀ هفتاد نیست و گمان میبرد،از آنجایی کهاین شعر هنوز شکل تثبیت شدۀ خود را نیافته،زمان قضاوت نهایی نیزفرا نرسیده است.
زبانی چنان یکپارچه که به آفرینش فضاییهمگن در کل این مجموعه منجر شده،به طوری که هر شعر،در عینحال که فضای مستقلی دارد،فضای خود را به شعرهای دیگرمجموعه نیز تسری میدهد،لحن خود را با آنها به شراکت میگذاردو در نهایت به مخاطب امکان میدهد که گذشته از حفظ هویتمنفرد هر شعر،به یک صدای جمعی،که برآیند صداهای تکتکشعرهاست نیز گوش فرادهد.
وجود راوی اول شخص در بیشتر اشعار،دعایی و خواهشی بودنوجه اکثر افعال و ماضی بودن زمان آنها مؤید این گفته است.
با اینکه نفس شعر چیزی نیست،که بتوانآن را با خطکشی به زنانه و مردانه تقسیم کرد،اما عناصر پنهان وآشکاری که در این نوع شعر حضور دارد،نوعی سانتیمانتالیزم زنانه،از نوع معاصرش،به وجود میآورد که لزوما هم تداعیگر فضاهایاروتیک و عاشقانه نیست و ممکن است اجتماعی نیز باشد."