چکیده:
معمولا در دنیا هر کاری که شروع میشود بر اساس اهداف و برنامههایی است و مسئولان و تصمیمگیرندگان برای رسیدن به آن اهداف از همه تواناییهای خود استفاده میکنند. این کار اگر کار فرهنگی و علمی باشد قاعدتا باید از قوت و استحکام بیشتری برخوردار باشد، زیرا فرض بر این است که مسئولان فرهنگی و علمی با علم و اطلاع و پیشبینی همه جوانب، ضرورت کار را دریافته و به آن اقدام نمودهاند. اما اینکه چرا چنین برنامههایی و از جمله انتشار مجله در انواع خود (هفتگی، ماهانه، فصلنامه، ششماه یکبار، سالانه، و حتی دو سالانه) دوام نمییابد و متوقف میشود معلول عواملی است که میتوان اهم آنها را به شرح زیر برشمرد
خلاصه ماشینی:
"فهرست مطالب یادداشت سردبیر:چرا توقف،چرا شروع مجدد؟/غلامرضا فدایی 1 نگاهی به پارادایمهای سهگانهی مدرن در اطلاعشناسی/محمد خندان،غلامرضا فدایی 3 موانع اطلاعجویی در کتابخانههای آموزشگاهی و بررسی راهکارها/رسول سعادت 31 بررسی سهم زنان در تولید مقالات مجلات فارسی کتابداری و اطلاعرسانی منتشر شده در سالهای 1347-1378/پرستو پارسایی محمدی،فیروزه زارع فراشبندی 49 مقایسه میزان استفاده استادان کتابداری و اطلاعرسانی دانشگاههای دولتی و پیامنور از فناوریهای اطلاعاتی از دیدگاه دانشجویان/زهرا اباذری،لیلا نعمتی انارکی 69 بررسی تاثیر برنامههای آموزشی غیر رسمی کتابخانههای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهر اصفهان بر اتقاء اطلاعاتی دانشآموزان از دیدگاه کتابداران و آموزگاران/مینا افشار،فرشید دانش 83 بررسی محتوای یادداشتهای ارسالی و نظرات وبلاگهای فردی و گروهی کتابداری و اطلاعرسانی فارسی/زهره نیکخواه 99 کتابخانهی ملی دیجیتال پزشکی ایران (INMDL) :بایدها و نبایدها/موسی یمین فیروز،عیسی محمدی فیروزجائی 115 ضوابط و شرایط پذیرش مقاله مجلهء پیام کتابخانه در حوزههای کتابداری،اطلاعرسانی،مأخذشناسی،نسخهشناسی،آرشیو،مدیریت اطلاعات و شبکههای اطلاعاتی،فناوری اطلاعات و ارتباطات،مباحث فلسفی،جامعهشناختی،روانشناختی،و تربیتی و سایر نگاههای مرتبط به این حوزهها مقالههائی را میپذیرد."