خلاصه ماشینی:
ارزیابی ویژگیهای عملی این سازمانها درباره ده بعد مدیریت کیفیت جامع(مثل روابط عرضه کننده و مدیریت نیروی کار)توسط نویسندگان و با بکارگیری ادبیات دانشگاهی شناسایی و تعریف شده است.
این امر باعث میشود که نویسندگان سوالهای زیر را مطرح کنند: @آیا رویکرد مدیریت کیفیت جامع برای سازمانهای دولتی جالب است؟ @کدامیک از اصول،مکانیسمها و اقدامات مدیریت کیفیت جامع دارای ارزش و کدامیک بیارزش هستند؟ @آیا تغییرات در اصول،مکانیسمها و عملیات مدیریت کیفیت جامع برای همخوانی با ویژگیهای سازمان دولتی لازمند؟ @برای ایجاد احساس نیاز و انگیزه برای تغییر چی میتوان کرد؟ این مقاله،این سوالها را مورد بررسی قرار داده و پاسخهایی را نیز ارائه میکند.
سازمانهای دولتی غیرانحصاری نگرانی کمتری در مورد مسائل رقابتی دارند و این امر ازآنجا نشأت میگیرد که هدف این سازمانها ارضای نیازهای اجتماعی نسبت به افزایش تعداد مصرفکنندگان است.
کاربرد مدیریت کیفیت جامع تجزیه و تحلیل مطرح شده در این مقاله براین فرض استوار است که یک سازمان دولتی تحت محدودیتهای خاصی عمل کرده و میبایست یک سری از مقررات را درباره قیمت و کیفیت خدمات و یا محصول در نظر گیرد.
روابط بلندمدت با عرضه کنندگان ایجاد میگردد و شرکت با عرضهکنندگان همکاری و مشارکت داشته و به این وسیله به بهبود کیفیت محصولات یا خدمات در سازمانهای دولتی جستجو برای راههای کاهش هزینه معمولا مهمتر از بهبود کیفیت است.
تجزیه و تحلیل کاربرد مدیریت کیفیت جامع در سازمانهای بخش دولتی همانطور که در این مقاله به طور دقیق و جزیی موردبحث و بررسی قرار گرفت نشان میدهد که بعضی از ابعاد مدیریت کیفیت جامع مانند توجه به مشتری در مقایسه با وضعیت رقابتی از اهمیت کمتری برخوردار است.